Magdalena Dzikowska, Anna Czerska | Urodziny Odry – projekt edukacyjny | 25. z 50 Przepływów dla Odry

Na półmetku Przepływów mamy dla Was fantastyczny projekt Magdaleny Dzikowskiej i Anny Czerskiej: projekt edukacyjny „(U)rodziny Odry”. To naprawdę niezwykły prezent i gratka – posłuchajcie! 

„Dzieci wiedzą, że rzeka jest żywa.
Wiedzą, że drzewo jest żywe.
Że mijany na ścieżce kamień jest żywy…
Widzą, że to co je otacza w naturze jest żywe. Nie jest tylko przedmiotową scenografią do życia człowieka.
Taki sposób narracji nie jest powszechny. To co dzieci czują, wiedzą często nie jest nazywane, tym samym nie dostają one słów, słownika, żeby tak mówić o elementach natury.
W rezultacie z czasem to, co było dla dzieci oczywiste zaczyna się zacierać, odchodzić w magiczny wymiar, nierealny, oderwany od świata.
Nasza propozycja przepływu skierowana jest do osób, które mają w sobie gotowość i chęć poprowadzenia dzieci na spotkanie z żywą rzeką.
Stworzyłyśmy słuchowisko i scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla dzieci w wieku przedszkolnym „(U)rodziny Odry”.”

Magdalena Dzikowska – z wykształcenia pedagożka, miłośniczka i praktyczka jogi, relaksacji, szamanizmu, wolontariatu akcyjnego i aktywizmu.

Anna Czerska – z wykształcenia psycholożka i geografka, mama dwóch synów, zakochana w tańcu intuicyjnym.

Wielokrotnie zajmowały się tworzeniem treści edukacyjnych oraz prowadzeniem warsztatów i szkoleń dla różnych grup wiekowych.

„Żywa i zdrowa woda
Ze światła poczęta
Dla kogo domem początku, dla kogo końca.”